Only 1984 is real!

01.11.2020

Válím se tak v karanténě a vymýšlím blbosti. Říkám si, co by asi Orwell říkal na dnešní svět, který v mnohém odkazuje na jeho román 1984? No a samozřejmě si ten název okamžitě transformuji na muziku a před spaním si vyjmenovávám alba, která v 1984 vyšla. Ten výčet je neskutečný, protože dohromady dává kolekci desek, kde platí "co kus to skvost". Nejvíc mě na tom dostává fakt, že na každou tuhle desku přísahám, uctívám ji a přitom jsem v té době ještě šest let chodil po houbách. Ty desky mají takovou sílu, že i po tolika letech od vydání jsem byl při jejich nákupu ochoten jíst pomalu suchej rohlík jen proto, abych je měl doma, haha! Řazeno abecedně, preference stranou. No, posuďte sami výjimečnost toho roku a nadhoďte vaše top desky!

TOP 10 LP´s 1984

BATHORY - "Bathory"

Quorthonův debut byl svého času nejbrutálnější nahrávkou, kterou jsem měl. Tenhle dřevní black metal z doby, kdy příslušný žánr neexistoval, mi učaroval natolik, že jsem si běžel koupit triko s motivem desky i přes to, že bylo o dvě čísla větší a já jsem to věděl. Sedmadvacet minut totálního armageddonu!

IRON MAIDEN - "Powerslave"

Moje vůbec první nahrávka, kterou jsem od nich slyšel. A to rovnou z vinylu, který si koupil můj táta za komoušů v Maďarsku na koncertě Mejdnů k turné Powerslave roku 1985. Tenhle kousek má v mojí sbírce čestné místo. Nejen pro svoji hudební dokonalost, ale hlavně pro osobní příběh.

JUDAS PRIEST - "Defenders of the Faith"

Těžko u Judas vybrat nejlepší desku, kvůli různým vlivům i letům vydání. Ovšem "Defenders of the Faith" řadím do jejich TOP 3 společně se "Screaming for Vengeance" a "Painkiller". Co song, to hit. A když slyším Halforda ve "Freewheel Burning", pokaždý nechápu. Heavymetalový strop. Bez debat!

LIVING DEATH - "Vengeance of Hell"

Německá nabroušená ocel. Další z desek, kterou jsem při prvním poslechu nestíhal pobírat, jak mě rozsekala. Miluju tu neurvalost s jakou LIVING DEATH vstoupili v roce 1984 do studia. Když k tomu připočítám nezaměnitelný zpěv "Toto" Bergmanna, dostávám legendární a zcela originální nahrávku. Jedna z nejlepších speedmetalových desek všech dob.

MERCYFUL FATE - "Don´t Break the Oath"

Vždy, když po dvojce Mercyful Fate sáhnu, běhá mi mráz po zádech. Deska "Don´t Break the Oath" byla láska na první poslech. Ta temnota prostupující klasický heavy metal ve mně rezonuje do dnešních dnů. Nadkult!

METALLICA - "Ride the Lighting"

"Kill ´em All" miluju pro syrovost, "Ride the Lightning" pro inteligenci. Metallica tady kloubí vysoké instrumentální dovednosti s thrashovým projevem, který sice nekouše jako debut, ale zničí vás zcela promyšleným útokem. "Inteligentní" thrash metal na ploše téměř padesáti minut vašeho života, který v tu chvíli nechcete trávit jinak.

RUNNING WILD - "Gates of Purgatory"

První a nejlepší album speedmetalových hrdinů. I poslech číslo tisícpadesátpět mi trhá sluchovody stejně, jako tenkrát poprvé. Zastřený zvuk, zběsilý kytary, vnucující se refrény. To vše z dílny skutečných hitmakerů osmdesátých let.

SAINT VITUS - "Saint Vitus"

Když pominu Black Sabbath, byl tohle první doom metal, který jsem slyšel. A právě ta podobnost s birminghamskou legendou mě na debutu Saint Vitus učarovala natolik, že jsem propadl nejen jim, ale celému pomalému žánru. Zcela zásadní LP pro moje temné seance u gramofonu!

SAXON - "Crusader"

Jasně, tohle není nejlepší deska od SAXON, ale pro mě byla první. Opět tátova sbírka a dobový gatefold od Carrere. Během titulního songu mi pořád běhá mráz po zádech. "Crusader" jsem slyšel nesčetněkrát a otevřelo mi cestu k této úžasné kapele, kterou řadím na stejnou úroveň jako Iron Maiden nebo Judas Priest. 

TWISTED SISTER - "Stay Hungry"

Jaký by to byl žebříček bez nějakýho kýče? Dee Snidera a jeho bandy jsem se něco naposlouchal, hlavně když jsem začínal s tvrdou hudbou. Když si po letech TWISTED SISTER pustím, mám pusu od ucha k uchu. "Stay Hungry" je totiž dokonalý album, které má nadhled a devět energických heavymetalových pecek!
 

TOP 5 MINI LP´s 1984:

CELTIC FROST - "Morbid Tales"

Král je mrtev - ať žije král. Debutní nahrávka slavných CELTIC FROST vydaná těsně po zániku HELLHAMMER.

DESTRUCTION - "Sentence of Death"

Nábojáky a trvalá. Total Desaster. Německá thrashová scéna se právě dere na povrch zemský. Zlatý časy na Steamhammeru.

HELLHAMMER - "Apocalyptic Raids"

Švýcarská odpověď na VENOM, jen trochu obhroublější. Tohle EP bylo labutí písní HELLHAMMER, ale jeho význam a vliv přesahuje kompletní diskografii CELTIC FROST.

RAZOR - "Armed and Dangerous"

Když Sheepdog spustil na debutu kanadských RAZOR, muselo být všem okamžitě jasný, že tohle bude nejlepší speedmetalová kapela všech dob!

SODOM - "In the Sign of Evil"

Witching metaaaal! Aneb nekompromisní okupace thrashmetalového trůnu horníky z Gelsenkirchenu! Dosud nesesazeni...


A další super "1984 nahrávky"...

ANTHRAX - "Fistful of Metal", ARMORED SAINT - "March of the Saint", AVENGER - "Blood Sports", BLASPHEME - "s/t", CIRITH UNGOL - "King of the Dead", CLOVEN HOOF - "s/t", CHATEAUX - "Fire Power", DIO - "The Last Line", EXCITER - "Violence and Force", GOTHAM CITY - "The Unknown", GRAVE DIGGER - "Heavy Metal Breakdown", GRIFFIN - "Flight of the Griffin", H-BOMB - "Attaque", HELSTAR - "Burning Star", JAG PANZER - "Ample Destruction", JAGUAR - "This Time", LAAZ ROCKIT - "City´s Gonna Burn", MANOWAR - "Hail to England", MANOWAR - "Sign of the Hammer", MEDIEVAL STEEL - "s/t", METAL CHURCH - "s/t", OMEN - "Battle Cry", OSTROGOTH - "Ecstasy and Danger", PANTERA - "Project in the Jungle", PILEDRIVER - "Metal Inquisition", QUEENSRYCHE - "The Warning", RATT - "Out of the Cellar", SCORPIONS - "Love at First Sting", SORTILEGE - "Métamorphose", SLAYER - "Haunting the Chapel", STORMWITCH - "Walpurgis Night" , TALON - "Neutralized", TANK - "Honour and Blood", TOKYO BLADE - "Midnight Rendezvous", TOKYO BLADE - "Night of the Blade", TROUBLE - "Psalm 9", TYRANT - "Mean Machine", VENOM - "At War with Satan", VOIVOD - "War and Pain" , W.A.S.P. - "s/t", WARFARE - "Pure Filth", WITCH CROSS - "Fit for Fight", WOLF - "Edge of the World".

Peťan / listopad 2020

© 2019 tady je PEŤANOVO
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky