Češi a předprodej nejsou kamarádi. 6 důvodů, proč ho využívat.

01.07.2020

Je to zvláštní, ale hodně Čechů nevyužívá předprodeje vstupenek na kulturní akce. Běžně se mi stává, že největší hlad po vstupenkách je ve chvíli, kdy hlásíme vyprodáno nebo je předprodej ukončen. Pak lidi píšou a prosí, zda tam ještě náhodou není jeden lístek za lepší cenu. Prostě není, protože na zvýhodněný nákup měli lidi měsíce. Přitom předprodej je, např. sousedními Němci nebo Rakušany, využíván zcela automaticky a já moc nechápu, proč Češi spoléhají na nějaké "potom". Přitom těch důvodů, proč si koupit vstupenku s předstihem, je minimálně šest.

Máš to rychle

Dokud žijem, rychlost vítězí. Stačí pár kliknutí na netu a lístek máš doma. Včetně transakce to zabere maximálně jednotky minut a ty se dál můžeš třeba koukat na bednu. Jasně, většinou se jedná o e-mail nebo SMS, ale dobrý promotér ti to vymění u vstupu za klasickou "památeční" tištěnou vstupenku. A když dostaneš jen razítko nebo pásku, pořadatel není srdcař!

Pohodlně

S ušetřením času jde ruku v ruce i pohoda při nákupu. Žádná cesta přes půl města, žádné výdaje navíc, žádné starosti. Koupit vstupenky můžeš během oběda, v práci při nudný poradě, během cesty v MHD anebo třeba na rande, když si tvůj protějšek zrovna odskočí vykonat potřebu. Takže klid a nohy v teple.

S jistotou

Především na akci, kde je omezená kapacita, bych bez vstupenky z předprodeje radši nešel. Prostě si nedovedu představit, že místo koncertu mojí oblíbený kapely budu žvejkat kebab a pít lahváče před klubem. Mít jistotu toho, že se na akci dostanu, beru jako samozřejmost. A pokud argumentuješ tím, že nevíš, jestli na akci chceš nebo nechceš jít, srovnej si priority v tvojí hlavě. Uleví se ti.

Pomůžeš

Mysli taky trochu na toho, kdo pro tebe akci připravuje. Pořadatel má často nemalé výdaje již před akcí samotnou, které hradí z vlastní kapsy a pak žije v obavách, zda přijde dost lidí. Ano, riziko organizátorů, ale proč jim nepomoci? Počet zaplacených vstupenek v předprodeji dává promotérům představu o zájmu o akci, jistotu části budgetu a může otevírat i nové možnosti. Např. zaplatit zálohy kapelám, pozvat o interpreta navíc, půjčit lepší aparaturu, atd.

Ušetříš

Rozdíly mezi cenou v předprodeji a cenou na místě jsou různé. Někdy jde o zanedbatelný podíl, jindy je v řádu stovek. V každém případě by měl předprodej nabízet jisté výhody. Jednou z nich je zmiňovaná jistota vstupu na akci, druhou pak výhodnější cena vstupenky oproti platbě na místě akce. A ušetřené peníze můžeš utratit nejlíp za merch kapel hrajících na akci. Navíc v případě, že máš vstupenku doma dlouho dopředu, neřešíš tolik, kolik peněz na akci necháš.

Jdeš

Máš vstupenku, tak jdeš. Vědomí, že už jsi investoval svoje těžce vydělaný prachy a nenecháš je přece propadnout, dělá hodně. Hlavně pokud jsi lenoch nebo strejda, co vyrazí na koncert jednou za čas. Mít vstupenku doma znamená určitý závazek a většinou vykope od počítače, televize nebo z hospody i ty, kteří jindy tvrdí "nejdu, vyrazím příště". Jenže v této branži, kde je průměrná délka aktivit pořadatelských agentur v nižších jednotkách let, už žádné příště být nemusí.

© 2019 tady je PEŤANOVO
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky